Na obrzeżach stolicy możemy natrafić na bardzo rozległe tereny należące do Polskich Kolei Państwowych. Są tu dwie lokomotywownie i myjnia dla wagonów i lokomotyw. I kilka opuszczonych pociągów dalekobieżnych, które nigdzie już nie pojadą.
Cały obecny teren (lokomotywownie i myjnia) obsługuje tylko i wyłącznie pociągi pasażerskie, a dokładniej wszystkie spółki PKP oraz Koleje Mazowieckie (które na terenie mają własny budynek lokomotywowni). Obsługa jest kompleksowa - zajeżdżają tu takie składy jak na przykład EuroNight i większość innych pociągów, które kończą swój bieg w Warszawie. Tu odbywa się też sprzątanie wagonów. Oprócz tego lokomotywownie także naprawiają, konserwują i modernizują wagony czy lokomotywy.
Jednak nie wszystkie pociągi zostają poddane konserwacji i naprawom. Wsród stojących na torach maszyn możemy znaleźć opuszczone pociągi, które swoje kursy pokończyły już lata temu i od tego czasu powoli niszczeją. Stoją tu np. takie pociągi jak EU07-473, EU07 czy SU45.
Jak być może zauważyliście, strona ta nie była ostatnio zbyt często aktualizowana. Nie znaczy to, że zaniechałem eksploracji - jedynie tyle, że chwilowo jestem zajęty innym projektem, zwanym Fshoq! - Podróże i Fotografia, na którym opisuję swoje przygody podróżnicze, dodaję poradniki fotograficzne oraz opisuję sposoby na to, jak zdrowiej żyć. Jeśli jesteście ciekawi moich wypraw oraz fotografii, zajrzyjcie koniecznie na tę stronę. Kiedy już dostatecznie rozwinę projekt Fshoq!, tak jak udało mi się z Into the Shadows, powrócę tu i na powrót zacznę opisywać swoje eksploracje opuszczonych miejsc. Do zobaczenia!